This page is hosted for free by zzz.com.ua, if you are owner of this page, you can remove this message and gain access to many additional features by upgrading your hosting to PRO or VIP for just 41.60 UAH.
Do you want to support owner of this site? Click here and donate to his account some amount, he will be able to use it to pay for any of our services, including removing this ad.

Емоційний інтелект дитини (EQ) – запорука успіху в житті.




Як часто ми задаємося питаннями: чому дитина не може адаптуватися в колективі, знайти друзів? чому не розуміє своїх емоцій, не може пояснити, те, що відчуває? чи вміє дитина керувати своїми емоціями? а чи розрізняє вона ваші емоції?

На перший погляд ці питання є вторинними, скажуть мами, які в першу чергу дбають про фізичний стан здоров’я дитини та інтелектуальні здібності. Адже, більшість методик раннього розвитку, а також безліч авторських курсів, пропонують мамам дошкільників в першу чергу розвивати інтелект дитини - вчать логічному мисленню, читати і рахувати. Про емоційний інтелект переважна частина батьків майже нічого не знає.

Так от, що таке емоційний інтелект?

Емоційний інтелект – EQ – це показник нашої здатності до спілкування, вміння усвідомлювати свої емоції та розуміти почуття інших людей. І ще один цікавий факт високий рівень EQ важливіший за IQ (інтелектуальний коефіцієнт), який відображає вашу здатність до навчання, і ця здатність залишається незмінною протягом життя. Люди з високим рівнем IQ не завжди володіють соціальним інтелектом (EQ), і їм може бракувати навичок, щоб бути успішним у багатьох робочих ситуаціях.

Чому ж так важливо розвивати у дитини емоційний інтелект?

 

Зазвичай, діти з розвиненим емоційним інтелектом мають більш високу самооцінку, вони впевнені в собі, швидко адаптуються до нових обставин, успішніше навчаються і користуються популярністю у своїх однолітків. Крім цього, вони ефективніше діють в конфліктних ситуаціях і проявляють менше неспокою. Це дуже допомагає і в дорослому житті.

Важливо знати, що емоційний інтелект дитини непомітно для нас розвивається з самого народження. Якщо спілкування з люблячою мамою тепле, радісне, то її природний відгук на емоції дитини в перші місяці і роки життя, створює для цього поживний ґрунт.

Наприклад, малюк сильно потягнув маму за волосся. Потрібно пояснити, що мамі боляче і неприємно, і тому надалі не потрібно так робити. Або: малюк плаче. Для розвитку емоційного інтелекту важливо не «затикати» йому рот пустушкою, не намагатися відвернути і розвеселити - потрібно з ним говорити. «Ти плачеш, ти чимось засмучений, напевно, ти хочеш ... (ваші припущення), і злишся, що не виходить. Я тобі співчуваю і хочу тобі допомогти ».

Сучасним мамам така реакція може здатися надуманою і дивною, адже більшість з нас в дитинстві навчали придушувати у собі емоції. І якщо радіти, сміятися і відчувати себе щасливим було ще пристойно, то плакати, злитися або боятися - погано і соромно. Ми затискаємо в собі страх, гнів, щоб здаватися вихованими і стриманими. Але придушення емоцій тягне за собою стрес, нервові розлади і навіть справжні хвороби.

Завдяки розвитку психології у нас є можливість позбавити свою дитину від подібних проблем в майбутньому - і варто нею скористатися. 

З чого почати розвиток емоційного інтелекту у дитини?

1.ДОПОМОЖІТЬ ВАШІЙ ДИТИНІ УСВІДОМИТИ СВОЇ ВЛАСНІ ЕМОЦІЇ.

  1. ГОВОРІТЬ З ДИТИНОЮ ПРО ВАШІ ОСОБИСТІ ЕМОЦІЇ .
  2. ВПІЗНАВАЙТЕ НАСТРІЙ АБО ПОЧУТТЯ У ВАШОМУ ДОМІ.
  3. ВПІЗНАВАЙТЕ ПОЧУТТЯ І НАСТРІЙ, КОЛИ ВИ ВІДВІДУЄТЕ РІЗНІ МІСЦЯ.

При будь-якому емоційному сплеску допомагайте дитині зрозуміти, які почуття її зараз охоплюють. Якщо це злість, то не відповідати на неї своєю злістю, а пояснити: зараз ти злишся, ти чимось обурений. Якщо це радість: ти радий і задоволений, мені так приємно бачити тебе таким. І ні в якому разі не намагатися придушити ту чи іншу емоцію такими виразами, як «чоловіки не плачуть» та іншими стереотипними фразами.

Дітям у віці від 2 років вже можна розповідати про те, як керувати емоціями, на прикладі ігор і сюжетів із життя. Наприклад, іграшковий ведмедик в руках мами (або герой книжки) заплакав. Потрібно обговорити з дитиною, чому це сталося, що і кому він хоче цим показати, як зробити так, щоб він перестав плакати. Так дитина поступово вчиться відчувати емоції інших людей, розуміти їх причини.

З дітьми, що старші 2 років можна займатися арт-терапією. Для розвитку емоційного інтелекту малюків психологи зазвичай використовують казко терапію, терапії малюванням і музикотерапію. Малювання і слухання музики розслабляє дитину, вона вчиться розпізнавати емоції, які несе музичний фрагмент або малюнок, картина. А на прикладах казок діти бачать моделі вияву емоцій, розуміють, як на них будуть реагувати інші учасники комунікації.

Після 5 років вже можна розвивати у дитини емоційний інтелект і через візуальне сприйняття емоцій під час відвідування театру. Спостерігаючи за живою грою акторів, діти краще відчувають емоції, які ті хочуть висловити, а також аналізують їх причини.

У дошкільний період від батьків в першу чергу потрібно підхоплювати інтерес дитини до чогось і допомагати розвивати таланти, що особливо виділяються. Якщо малюк обожнює малювати, то потрібно постаратися створити йому максимально комфортні умови для цього. Якщо йому подобається бігати з м'ячем по квартирі - можна знайти відповідний гурток (хоча це зовсім не означає, що він потім стане професійним футболістом).

Забудьте фразу «дитина повинна вміти робити все»: діти обов'язково всьому навчаться, просто дайте їм час.

Дошкільнята, вже настільки володіють вираженням емоцій, що експресія тієї або іншої емоції зовсім не означає переживання ними її. У дошкільнят з'являється очікування (передбачення) тих чи інших емоцій, що робить істотний вплив на мотивацію їх поведінки та діяльності, вносячи корективи в їхні плани. 

У молодшому шкільному віці особливо яскраво видно соціалізація емоційної сфери. До третього класу у школярів проявляється захоплене ставлення до героїв, видатним спортсменам. У цьому віці починають формуватися любов до Батьківщини, почуття національної гордості, формується прихильність до товаришів.

Способи розвитку емоційного інтелекту не можна строго розмежувати за віковими групами - важливий індивідуальний підхід. Якщо дитина в своєму віці з задоволенням грає з ляльками і обговорює їх почуття, готова грати з картками, емоційно включається в перегляд вистави - все це можна використовувати.

Коли діти знайомляться зі способами розуміння, прийняття та управління своїми емоціями, переваги неоціненні. Емоційна грамотність – це один з найбільших подарунків, який ви можете зробити своїй дитині.